הבלוג של קוד אפ
בניית אתרים

איך בונים אתר וורדפרס מאפס - מדריך למתחילים

לעולם לא היה חשוב שלעסק תהיה נוכחות ברשת, אך עם השינויים שנעשים בעולם אולי כדאי לשקול זאת מחדש. אתר אינטרנט הוא דרך מהירה וקלה לעסק להרחיב את טווח ההגעה שלו, לפתח את המותג שלו ולעמוד בקצב של המתחרים, אז למה בעצם עדיף לבנות אתר וורדפרס ומה היתרונות שלו?

עבור עסקים חדשים, בניית אתר יכולה להיראות מרתיעה, ומי שחסר ניסיון ממקור ראשון עלול להרגיש אבוד. למרבה המזל, עם הכנה נכונה, אפשר לבנות אתר אינטרנט פשוט לעסק בעצמכם.

במאמר זה נתאר כיצד לבנות אתר וורדפרס מאפס, המדריך מותאם למתחילים במיוחד.

כיצד ליצור אתר וורדפרס מאפס ב-9 שלבים

בניית אתר מאפס, על אף שהיא אינטנסיבית, הינה דרך מצוינת להבטיח שהאתר שלך משקף את יעדי החברה שלך. למעשה, בניית האתר מאפשרת לך לשלב את החזון הייחודי שלך מהשלבים המוקדמים ביותר של האתר, תוך התאמת היבטים כמו נראות, ניווט ושימושיות כללית בהתאם.

1. מצא חברת אחסון וחברה לקניית דומיין

הצעד הראשון בבניית אתר וורדפרס הוא להשיג אחסון אתרים. בעוד וורדפרס היא אפליקציה שבה בונים אתרים בחינם, עליך להשתמש בשירות אחסון אתרים כדי שהאתר שלך יהיה זמין באינטרנט. בדרך כלל, זה עולה מתחת ל-$10 לחודש, ועל ידי קניית אחסון לאתר, תחסוך זמן וכסף מכיוון ששירותי האחסון הטובים ביותר של וורדפרס כוללים שם דומיין בחינם, כמו גם התקנת וורדפרס בלחיצה אחת כדי להפוך את תהליך יצירת וורדפרס האתר הרבה יותר קל.

בחר דומיין מתאים

אם בחרת בחברת אחסון אתרים הכוללת שם דומיין בחינם (למשל, businessname.com), תתבקש לבחור דומיין כחלק מתהליך רישום החשבון שלך. אם לא, קנה שם דומיין ישירות מאחד מרשמי שמות הדומיינים הטובים ביותר, כגון GoDaddy או Google Domains או NameCheap ולאחר מכן חבר את שם הדומיין שלך באופן ידני לחברת האחסון שלך.

  • ככל שהשם קצר יותר ככה טוב יותר
  • עדיף שלא להשתמש במספרים בדומיין
  • עדיף להשתמש בדומיינים של .com אך יש גם אופציות טובות אחרות
  • תמנעו מלהשתמש בשמות עם קופירייט/trademark
  • תוודאו שהדומיין שרציתם פנוי לקנייה
  • אל תשתמשו במילים שקשה לרשום

לאחר שבחרתם דומיין וחיברתם לחבר אחסון, תתקינו וורדפרס לדומיין הרצוי שלכם (בכל חברת אחסון יש דרך אחרת, ולכל חברת אחסון יש מדריך כיצד להתקין וורדפרס)

2. התקן Theme של וורדפרס

בוורדפרס, Theme היא תבנית אתר. זה שולט בכיצד האתר שלך נראה, כמו גם איך הוא מתפקד. יש אלפים לבחירה, עם אתרים כמו ThemeForest שבהם אתה יכול לגלוש ולקנות תבניות פרימיום, אז שווה להשקיע את הזמן מראש כדי למצוא את אחד המתאים ביותר לאתר שאתה רוצה לבנות. לאחר שתמצא את ערכת הנושא הטובה ביותר עבורך, קנה אותה ולאחר מכן הורד את קובצי התבנית.

בנוסף, אתה יכול לקבל ערכות תבנית בחינם מוורדפרס. עם זאת, לעתים קרובות הם דורשים הרבה יותר עבודה, אז בטווח הארוך זה בדרך כלל חכם להשקיע בערכת תבנית פרימיום מעוצבת היטב.

איך להתקין תבנית של WordPress

  • נווט אל הDashboard של WordPress על ידי כניסה לחשבון שלך (yourdomain.com/wp-admin).
  • מהחלונית השמאלית, בחר “Apperance” ולאחר מכן “Themes” מהתפריט
  • לחץ על “הוסף חדש” בראש העמוד. בחר “Add Theme”.
  • לחץ על “Browse” ואתר את קובץ ה-zip המכיל את קובצי התבנית שהורדת עם הרכישה.
  • בחר “התקן” ולאחר מכן לחץ על “הפעל”.

3. התקנת תוספים לאתר וורדפרס

לאחר התקנת התבנית שלך, בשלב הבא, עליך להתקין ולהפעיל את כל התוספים (פלאגינים) הנדרשים, שעוזרים להרחיב את הפונקציונליות של וורדפרס. בנוסף לתוספים שמגיעים עם ערכת הנושא שלך, יש אלפים לבחירה, שיכולים לעשות הכל, החל משיפור אבטחת האתר ועד הוספת צ’אט חי או הפיכת עורך הדפים שלך לעורך גרירה ושחרור. עם זאת, נסה להגביל את מספר התוספים שבהם אתה משתמש מכיוון שיותר מדי עלולים להאט את האתר שלך או לגרום לתוספים אחרים להישבר.

לדוגמה, אנו ממליצים על התוספים הבאים לכל אתר עסקי:

Yoast SEO, Google Analytics, Jetpack, Akismet, Elementor

הנה איך להתקין תוספים של וורדפרס:

    • מחלון הDashboard בחר Plugins
    • לחץ על הוסף חדש
    • כתוב את שם הפלאגין שאתה רוצה להוריד
    • תלחץ על הפלאגין, תתקין אותו ותפעיל אותו.

4. ייבוא תוכן דמו (אופציונלי)

אם בחרת תבנית פרימיום, תרצה לייבא את תוכן ההדגמה של התבנית שלך. ללא תוכן ההדגמה, האתר שלך יהיה הרבה יותר קשה לבנייה מכיוון שהוא יכלול את התוספים, הסגנון והיכולות של ערכת הנושא, אך לא יהיה לו אף אחד מדפי האינטרנט הבנויים מראש.

תהליך ייבוא ​​תוכן הדגמה משתנה לפי נושא. לעתים קרובות, עם התקנת ערכת הנושא שלך, תראה כרטיסייה בתפריט האנכי בצד שמאל עם שם שמך. זה המקום שבו תוכן ההדגמה נמצא בדרך כלל. אם אינך מוצא אותו שם, עיין בתיעוד של ערכת הנושא שלך כיצד לייבא תוכן הדגמה, שבדרך כלל ניתן למצוא אותו עם קבצי העיצוב שלך (מהספק ממנו קנית אותו).

5. הגדר את הגדרות הWordpress שלך

לפני שתתחיל להתאים אישית את דפי האינטרנט ולבנות את תוכן האתר, עליך להגדיר את ההגדרות שלך, כגון ציון דף הבית ודף הפוסטים בבלוג שלך, כמו גם עדכון שם האתר, שורת התיוג וסמל האתר שלך.

הנה איך להגדיר את ההגדרות הנפוצות ביותר:

  • לוגו: עבור אל “מראה” > “התאמה אישית” > “זהות אתר > “שנה לוגו” > העלה את הלוגו שלך
  • כותרת האתר: עבור אל “מראה” > “התאמה אישית” > “זהות אתר > הזנת כותרת אתר (המכונה שם העסק שלך)
  • שורת התיוג של האתר: עבור אל “מראה” > “התאמה אישית” > “זהות אתר > הזנת שורת תיוג של האתר (או פשוט מחק את שורת התג של וורדפרס המוגדרת כברירת מחדל)
  • סמל אתר: עבור אל “מראה” > “התאמה אישית” > “זהות אתר > תחת “סמל אתר” לחץ על “שנה תמונה” > העלה את התמונה שברצונך להציג כסמל האתר שלך (הידוע גם בשם favicon).
  • דף הבית: עבור אל “מראה” > “התאמה אישית” > “הגדרות דף הבית” ובחר את דף האינטרנט שברצונך להגדיר כדף הבית שלך.
  • בלוג: עבור אל “מראה” > “התאמה אישית” > “הגדרות דף הבית” ותחת “דף פוסטים” בחר את הדף שברצונך להגדיר כבלוג שלך.
  • הגדרות קישור קבוע: עבור אל “הגדרות” > “קישורים קבועים” ולאחר מכן בחר את המבנה המועדף עליך (בדרך כלל “שם הפוסט”) ושמור שינויים.

6. יצירת עמודים בוורדפרס

עכשיו, הגיע הזמן להתחיל ליצור את דפי האינטרנט שלך, שמהם מורכבים אתרים. לדוגמה, אתר עסקי ממוצע כולל מספר דפים, כגון דף הבית, שירותים, תמחור, אודות ויצירת קשר. בוורדפרס, כל עמוד שאינו פוסט (או מאמר) בבלוג נחשב לדף.

הנה איך ליצור ו/או להתאים אישית דפים בוורדפרס:

  • מהDashboard של וורדפרס, עבור אל “דפים” מהתפריט האנכי בצד שמאל.
  • כדי ליצור דף חדש, לחץ על “הוסף חדש”
  • כדי לערוך עמוד קיים, עבור אל “כל הדפים” ואז מצא את הדף מרשימת הדפים, ולחץ על “ערוך”.
  • אם התקנת תוסף לבניית דפים, בחר באפשרות בחלק העליון לערוך עם בונה הדפים (למשל, “ערוך עם Elementor”).
  • כתוב את עותק האתר שלך והתאם אישית את הדפים שלך
  • כשתסיים, לחץ על פרסם.
  • חזור על שלבים אלה עבור כל עמוד אחר.

7.יצירת תפריט לאתר וורדפרס

כעת לאחר שיצרת את הדפים שלך, צור והגדר את התפריט שלך. כך מבקרים מנווטים באתר שלך, ולכן בהתאם לאתר שלך, ייתכן שיהיה לך יותר מתפריט אחד (כגון תפריט בחלק העליון של האתר ואחד בכותרת התחתונה).

כך תגדיר את תפריט האתר שלך:

  • מהDashboard, עבור אל “מראה” > “תפריטים”.
  • כדי להוסיף דפים, בחר את הדף מהרשימה השמאלית.
  • לחץ והחזק דפים כדי לסדר מחדש את התפריט שלך או לקנן דפים כדפי משנה בתפריט מתחת לאחרים.
  • לחץ על שמור שינויים.

לאחר שתגדיר את התפריט שלך, גלול למטה באותו עמוד ומצא את הקטע שנקרא “הגדרות תפריט”. תחת “מיקום תצוגה” סמן את התיבה שליד “ראשי”. זה יקבע את התפריט כתפריט הראשי של האתר שלך שיוצג בהדר שלך.

8. כתוב את הפוסט הראשון שלך בבלוג (אופציונלי)

בנוסף לדפי אינטרנט, עסקים רבים גם בוחרים להוסיף פוסטים בבלוג כדי לעזור לשפר את הסבירות שלהם להימצא במנועי חיפוש, כגון גוגל. כדי לכתוב פוסט בבלוג, עבור אל “פוסטים” מהתפריט האנכי הימני ולחץ על “הוסף חדש”. משם, אתה יכול לערוך את הפוסט בבלוג כפי שאתה עושה דף אינטרנט. הבדל אחד הוא שבניגוד לדף, אתה יכול לכתוב פוסט בבלוג ולאחר מכן לתזמן אותו לפיתרונות וורדפרסרסום במועד מאוחר יותר.

כך יוצרים פוסט בבלוג בוורדפרס:

  • בחר “פוסטים” מהחלונית השמאלית של לוח המחוונים שלך ולחץ על “הוסף חדש”.
  • הקלד את שם הפוסט.
  • בחר את הקטגוריה שבה אתה רוצה להכניס אותו.
  • כתוב את התוכן שלך.
  • כשתסיים, לחץ על פרסם.

שים לב שאם אינך רואה את הפוסטים בבלוג שלך מופיעים באתר שלך, ייתכן שתצטרך לבדוק שציינת את דף הבלוג שלך ל-WordPress. כדי לעשות זאת, עבור אל “מראה” > “התאמה אישית” > “הגדרות דף הבית”. משם, מצא את “דף הפוסטים” ובחר את הדף שברצונך להגדיר כבלוג שלך.

9. שווק את האתר באינטרנט

אחרון חביב, עליך לתכנן לשווק את האתר שלך. הסיבה היא שאתרים הם לא בהכרח דבר מסוג “בנה את זה ויגיעו לקוחות”. במקום זאת, עסקים שנמצאים באינטרנט הם אלה שהשקיעו במגוון אסטרטגיות בשיווק אתרים כדי לעזור לאתר שלהם להשיג נראות באינטרנט, מה שיעזור להוביל מבקרים לאתר שלך.

איך משווקים אתר?

שלח את כתובת האתר שלך ל-Google Search Console כדי לעזור לה לדרג מהר יותר.
צור חשבונות מדיה חברתית עבור האתר שלך וכלול קישורים בפוסטים שלך (למשל, דף עסקי בפייסבוק, חשבון אינסטגרם או חשבון עסקי של פינטרסט).
שלח את האתר שלך למדריכים מקוונים רלוונטיים (כלומר, דפי זהב, Tripadvisor, Yelp).
צור חשבון Google לעסק שלי כדי למצוא אותו בחיפוש מקומי.
הוסף את העסק שלך ללשכת Better Business Bureau.
הוסף את כתובת האתר שלך לחתימת הדוא”ל שלך, לכרטיסי הביקור או לכל חומר שיווקי אחר שאתה עשוי להשתמש בו.

הדרך הטובה ביותר לשווק אתר היא להשתמש במגוון של אסטרטגיות אלו, לתת לאתר שלך חשיפה מקסימלית ואת הסיכויים הטובים ביותר להימצא באינטרנט.

יתרונות של אתר וורדפרס

וורדפרס היא פלטפורמת הבלוגים הפופולרית ביותר, כשמעל 43% מהאינטרנט משתמש בה. זה פופולרי מסיבה כלשהי. הוא משמש לבניית אתרים, בלוגים, פורטלים מורכבים, אתרים עסקיים וכן יישומים, כולם עם גמישות מסיבית ואפשרויות התאמה אישית. תוכנת WordPress.org היא חינמית וקוד פתוח, מה שהופך אותה לחלומו של כותב קוד. וורדפרס גם מגובה על ידי קהילה גדולה של מפתחים ומשתמשים שתמיד יוצרים תוספים, ווידג’טים, ערכות נושא ושאר דברים טובים כדי להוסיף ערך לחוויה.

עודכן בתאריך: 20/04/2023
שם כותב המאמר: נועם גלם

תאריך כתיבת המאמר: 22/02/2023

אתר בוורדפרס
אתר על דף

רוצים לשמוע עוד?

יועצי הלימודים של קוד אפ יבדקו ביחד איתך את ההתאמה שלך לאחד מהמסלולים

    רוצים לשמוע עוד?

    יועצי הלימודים של קוד אפ יבדקו ביחד איתך את ההתאמה שלך לאחד מהמסלולים

      Scroll to Top

      התעניינת באחד המסלולים?

      השאר פרטים והצוות שלנו יחזור אליך בהקדם האפשרי!

      התעניינת באחד המסלולים?
      השאר פרטים והצוות שלנו יחזור אליך בהקדם האפשרי!

      לא מצאת את מה שחיפשת?

      השאר פרטים והצוות שלנו יחזור אליך בהקדם האפשרי!

      התעניינת באחד המסלולים?
      השאר פרטים והצוות שלנו יחזור אליך בהקדם האפשרי!

      Skip to content